2010. szeptember 25., szombat

A mosógép takarítása.

Kettő háztartási gép takarítása nem tartozik a kedvenc elfoglaltságaim közé.
Az egyik a sütő tisztítása, a másik pedig a mosógép takarítása.
Ma a mosógép takarítás volt soron. Szólt a feleségem, hogy büdösek a ruhák a mosás után, és rendesen fekete a penésztől a mosógép műanyag részei, valamint az öblítő adagoló.
Egy bejegyzésemben írtam már arról, hogy mi az oka a penész megjelenésének, illeve más hasznos ötleteket, amely itt elolvasható: A mosógép tisztítása 
Mechanikus úton kezdtem a takarításnak, egész egyszerűen leszereltem az egész adagoló tartályt, illetve a felső záró rekeszét, amit a dobra csukunk rá.
Beáztattam vízkőoldóba, majd alapos súrolás után sikerült a fekete penész 98% - át eltávolítani. A fennmaradó részhez sajnos nem fértem hozzá, pedig bevetettem a feleségem fogkeféjét is:)
Az összeszerelés után 1 liter 20% - os ételecetet öntöttem a mosógépbe, és 60 C - os mosási program után az egész fürdőszoba ecetszagú lett, de legalább a mosógép belülről szép tiszta, valamint  penész, és kórokózó mentes lett.
Lehet, hogy egyszerűbb egy új vegyszeradagolót venni, talán én sem szenvedtem volna vele, csak éppen ehhez a tipushoz sajnos nem lehet már kapni. Viszont azt is ki és be kell szerelni, ami nem is olyan egyszerű.