2010. július 9., péntek

A medence tisztítása.

Pár éve divatos lett a kertben felállítható felfújható puhafalú medence. Véleményem szerint a méreténél, és a mélységénél fogva inkább a gyerekeknek ideális pancsolás, persze ha nagy meleg van én is megmártózóm benne.
Viszont a medencében levő vizet is tisztán kell tartani, mert akár egész nyáron is üzemelnie kell.
Szerintem egyszerű a tisztántartása, amelyhez a következő vegyszerek szükségesek. A vízzel való feltöltés után egy vödör meleg vízben feloldjuk a klór dobozán leírt mennyiséget, majd beleöntjük a medencébe. (fontos, hogy fel kell oldani, mert a szemcsés klór kifakítja a medencét) Az előírt mennyiséget a terheltségtől függően – időjárás, eső – meg kell ismételni legalább hetente.
Szintén feltöltéskor algaölőt kell önteni a vízbe, majd ezt a vegyszert is legalább hetente pótolni kell, a dobozán leírt mennyiséggel. 
 Fontos alkalmanként járatni a vásárláskor a medencéhez adott szűrőt is, valamint a papírszűrőt a szezon előtt cserélni kell. A szkimmerben (ami úszik a medence tetején) pedig ne felejtsétek elhelyezni a klórtablettát, de ezt a fürdéskor ki kell venni.
A vízben összegyűlt bogarakat, és egyéb szennyeződéseket pedig egy kis hálóval kell lehalászni. Nekem könnyű dolgom van, mert a medence aljára lerakódott koszt, a padlószőnyeg tisztító géppel szoktam kitakarítani.
Hallottam olyan ötleteket is, hogy a fertőtlenítésre hypót, sósavat, ecetet, domestost (neki nem habzik?) kell beleönteni a vízbe, mondván ez olcsóbb megoldás. Ezek a szerek nem erre valók, bár mindenkinek a lelke rajta, hogy utána beleengedi a gyerekét a vízbe fürdeni.