2009. október 12., hétfő

Felmosás.

Egy bejegyzésemre számomra érdekes kommentet kaptam.
Ugyanis írtam a felmosásról, és kettő hozzászólás érkezett, hogy Ők nem moppal mosnak fel otthon, hanem rongyal térdelve, mondván, hogy az alaposabb.
Alaposan meglepődtem, ugyanis nem gondoltam volna, hogy a mai modern világban létezik még ilyen típusú felmosás.
Több féle padló felmosás létezik persze, mi felülettől függően tengerész (szálas) moppal, illetve lapos moppal (takarító kocsikban préseljük ki a mopot).
Véleményem szerint mindegyik típusú felmosás alapos akkor, ha előtte felsepertük (társasházaknál), vagy felporszívóztuk a felületet, illetve nem egy tisztítószeres vödörrel mosunk fel bizonyos terjedelmű felületet.
Tehát nagyobb területnél, cserélni kell a vödörben levő vizet. Fontos még, hogy amivel felmosunk mondjuk a WC-ben, ugyanazzal a vízzel nem mossuk fel más helyiség (pl. szoba) padozatát (nem padlózatot akartam írni, így hívják :)
A leg higiénikusabb akkor a felmosás, ha a különböző padló burkolatokhoz a hozzá illő tisztítószert választjuk. Pl. a laminált laphoz laminált tisztítószert, a vizes helyiségekhez fertőtlenítő tisztítószert.
Létezik egy száraz felmosásos technika is, az úgynevezett száraz takarítás. Mikroszálas mopokkal történik a "felmosás". A mikroszálak felszedik a port felületről és a pórusokból valamint a kisebb szennyeződéseket is. Nincs víz és vegyszer, tehát gazdaságos, illetve környezetkímélő. A használat közben lehet látni, hogy mennyire szennyeződött a mop, ekkor meg lehet fordítani. A mopot bérelni lehet, a szolgáltató elviszi, a gépein kitisztítja, de persze előtte ad egy tisztát. Irodaházak takarítására ajánlott, kb. 500 nm. - től gazdaságos.
Visszatérve a nedves felmosáshoz, szerintem teljesen mindegy, hogy térdelve, vagy nyeles moppal történik a felmosás, a lényeg, csak előtte porszívózni, illetve cserélni kell a tisztítószeres vizet. Persze a nyeles moppal történő felmosás talán derék kímélőbb:), viszont minden tiszteletem azoké, akik térdelve mosnak fel.
Kacskaringopiának ígértem egy történetet, ami a következő:
Egy takarítócég vezetője egy ellenőrzéskor meglepődve vette észre, hogy az egyik takarítónője úgy mosott fel, hogy egy poharat megmártott a vödörben, és kiöntötte a felületre. Ezután a mopot végighúzta a felületen, és kicsavarta a vödörben. És így tovább. Tehát nem a mopot mártotta bele a vödörbe. Miután megkérdezte tőle, hogy miért így mos fel, a takarítónő azt válaszolta, hogy Ő így szokta.