2009. április 12., vasárnap

Gyümölcsmosás régen és ma. Alapvető higiénia?

A napokban voltam egy helyen, ahol gyümölcsöt szerettem volna vásárolni otthonra. A polcokon szebbnél - szebb gyümölcsök voltak. Egy része valószínűleg importált, ami végül is nem baj, hiszen nem nagyon terem meg itthon áprilisban még a gyümölcs. Végül is nem ez a lényeg. Hanem fogyasztás előtt a megmosása. Történt, hogy egy anyuka elkezdte tömni a mosatlan gyümölcsöt a gyereke szájába. ( Fizetés után ) Láttam, hogy a gyümölcsös dobozban mindenféle pici bogarak voltak. Ő meg bőszen adta a gyereknek.
Eszembe jutott, hogy amikor gyerek voltam, - sőt ez még a mai napig előfordul velem - én hogyan ettem a gyümölcsöket.
Vidéken - Csongrád megyében - töltöttem a nyarat a nagyszüleimnél. Hát kérem akkor nem nagyon volt gyümölcs mosás. Felmásztam a fára, és jó koszos kézzel ettem mindenféle finomságokat. Nem is történt semmi bajom, semmiféle betegséget nem szedtem össze. Élek és virulok. ( amit nem a kamionos "barátomnak" köszönhetek ) Persze valószínűleg régebben nem volt ez a fene nagy környezet szennyezés. Más volt a levegő.
Ma már a gyerekeimnek szigorúan megmosom a gyümölcsöket, mielőtt elkezdik enni.
Sajnos ilyen világot élünk...