2010. június 7., hétfő

A levéltetű.

Nem tudom, hogy miért, de a kerti növényeimet ellepték a levéltetvek. Az esős időszaknak tulajdonítottam, aztán utánaolvastam, és kiderült, hogy inkább a meleg és száraz időjárás kedvez a levéltetvek tömeges elszaporodásának.
Szegény növényeim levelei eltorzultak, fodrosak, és ragadósak lettek. Hiába permeteztem mindenféle levéltetű irtóval, vagy semmit sem értek, vagy a permetezés után elkezdett esni az eső pár órával később.  
A levéltetvek meg ugyanúgy vigyorogtak, sőt szaporodtak a növényeimen.
Mígnem találtam egy olcsó, és nagyon hatékony levéltetű írtószert, a hátránya, hogy granulátum és keverni kell.
A neve PRIMOR 50 WG, 10 grammos kiszerelésben kapható 550 forintért a gazda boltokban. A 10 gramm 10 liter vízhez elegendő, természetesen kisebb szóró flakonhoz arányában kell bekeverni. A kikeverés után azonnal oldódik, és nagyon hatékony.
Kb. 2-3 óra elteltével az összes levéltetű megadta magát.
Én győztem.