2010. február 22., hétfő

A mosogató szifon takarítása.

Régóta szemezek a mosogató szifonunkkal.
Aztán vasárnap erőt vettem magamon, és ebéd után nekiálltam szétszedni, hogy kitakarítsam. 
Felvettem a gumi kesztyűt, és darabokra szedtem a mosogató szifont. Sejtettem, hogy csúnya, és gusztustalan dolgokkal fogok találkozni, nos nem is csalódtam.
1 év alatt sok minden összegyűlik benne, és eléggé gyomor forgató - pláne ebéd után - a kitisztítása.
Egy domestosos vízzel teli vödörbe beletettem a darabjait, és kint a kertben alaposan átmostam,  egy üveg mosó kefével  a gége csövet, és a kiegészítőit.
Nem részletezem, hogy miket találtam a zsíros - ragacsos lerakodásokon kívül, de talán egyet elárulok - dinnye magot. A szifon kitakarítása után összeraktam ismét, és visszaszereltem a helyére, a szifon barátomat. Aztán nekiálltam a fürdőszobában, a mosdó szifon kitisztításának is. Itt a szifonnak nem volt annyira vészes az állapota.
Most tiszták, csillognak - villognak és domestos szag van a konyhában, és a fürdőszobában.
A szifonok takarítását higiéniai szempontból érdemes időnként mindenkinek elvégezni otthon, bár egy kis műszaki tudás fontos a szét - és összeszereléséhez.