2009. október 9., péntek

A keresztespók.

Megcsípett a nyakamon egy keresztespók. Úgy néz ki nincs gond, bár alaposan megijedtem.
Gondoltam kihasználom még a jó időt, ezért itthon a kertben levágtam a füvet ebben az évben utoljára.
Nekikezdtem a tuják vágásának is, egyszer csak egy csípést éreztem a nyakamnál, a torkomtól kettő centire. Odakaptam, láttam az a valami leesett a fűre. Lehajoltam megnézni, hát egy nagy barna, szőrös lábú pókot láttam, a hátán egy fehér keresztel. Rendesen elfogott a pánik.
Egyből az jutott az eszembe, hogy be fog dagadni, és megfulladok. Beszaladtam a házba, elővettem egy műanyag dobozt, abban pedig beletettem a már nem élő pókot.
Gyorsan beültünk a feleségemmel a kocsiba, irány az orvos. Mondta, hogy egy ez keresztes pók, azt viszont nem tudja, hogy mérgező - e vagy sem.
Felküldött Vácra a kórházba, mondván, hogy ott biztonságban vagyok. Na gondoltam szép.
A váci kórházban rengetegen voltak az ambulancián, szerencsémre engem kb. 3 perc elteltével behívtak, nem akartak kockáztatni. Az orvos is csak hümmögött, illetve megkérdezte, hogy otthoni pók? Mondom igen, aztán eszembe jutott, hogy talán arra gondolt, terráriumi -e.
Ekkor már kb. 1.5 óra eltelt a csípés óta, tehát kezdtek megnyugodni, meg én is.
Leültettek kint a folyosón, várjak, majd sorra kerülök.
Szerencsémre van egy orvosnő barátom, akit felhívott a feleségem, Ő utánanézett a szakkönyveiben a pók barátomnak, és kiderült, hogy emberre nem veszélyes, csak a legyekre, illetve a szúnyogokra.
Azért ittam egy kalciumot, és úgy néz ki túléltem a dolgot, csak egy piros csípésnyom van a nyakamon. Azért betadinnal még lekezelem.
Szóval nem szabadultok meg tőlem:)