2009. szeptember 9., szerda

Környezetbarát bevásárló szatyor.

A hétvégén voltunk a Corában vásárolni. Berámolta a pénztárosnő az általunk vásárolt termékeket a neylon zacskókba.
Ezután a feleségem leültetett egy padra, mondván mindjárt jön, elmegy a gyerekekkel megnézni egy könyvet.
Nézelődök szépen ahogy kell, és megakadt a szemem a bevásárló kocsinkban levő zacskókon.
Ez volt ráírva: Környezetbarát csomagolás. Biológiai úton lebomló és komposztálható bevásárló táska. Hopp mondom ez igen. Nem is tudtam eddig, hogy ilyen zacskókat ad a Cora.
Egyszer valahol olvastam, hogy ezek a biológiai úton lebomló műanyag szatyrok, pár hónap után megsemmisülnek. Utánanéztem egy-két helyen, ahol meg azt írják, hogy pl. a szatyrok lebomlása függ attól is, hogy hova kerül a zacskó. Ha szeméttelepre - lehet - hogy egyáltalán nem bomlik le, hiszen nem éri sem fény, sem oxigén.
Én nagyon jó ötletnek tartom, végre próbálkoznak valamivel.
Aztán belegondoltam, hogy az általunk takarított irodákban, mi lesz a szemetes zacskók sorsa, miután a takarítónőim elhelyezik a begyűjtött zacskókat a tároló konténerekben nap mint nap. Havonta ezer darab fölött.
Vajon mennyi idő után bomlanak le? Eszembe jutott, hogy jó lenne lecserélni szintén környezetbarát, biológiai úton lebomló szemetes zacskókra a mostanit, de a mai nyomott takarítási árakon egyszerűen lehetetlen lenne kigazdálkodni a nyereséget.
Sajnos.