Ha feladok egy hirdetést, és kerületre nem szelektálok, akkor napi kb. százan jelentkeznek a meghirdetett állásra. Ebből körülbelül 10 fő aki valóban jó a takarító szakmában, legalábbis ahogy telefonon keresztül le tudom mérni. Ezt a 10 főt behívom egy interjúra, és tapasztalataim szerint ebből eljön 2-3 fő.
Soha nem értettem, hogy miért jelentkezik valaki egy állásra, és telefonon keresztül bizonygatja, hogy Ő milyen profi takarítónő, és ezután a megbeszélt időpontra nem jön el. Végül is mindegy, jobb is így, az elején derüljön ki, hogy milyen megbízható valaki.
Egy új munkaerő felvétele idő és költség. El kell küldeni foglalkozás egészségügyi vizsgálatra, illetve tűz és munkavédelmi oktatáson kell átesnie.
A kiválasztott takarítónő ezután munkába áll, de csak most jön a neheze. Főként ha egy irodaházról van szó. Több szint, rengeteg iroda, és íróasztal. A már ott dolgozó takarítónőknek kell betanítani a takarítás menetét az új munkaerőnek. Az általunk használt tisztítószerek helyes kezelését. És ez idő, energia és pénz.
A cégem takarítónői nagyon profik. Annyira, hogy simán megszervezik egymás közt a helyettesítést, sőt a nagytakarítást is. Gondolnak egyet, és rendeznek egy nagytakarítást. A múltkor megkérdeztem tőlük, hogy mikor legyen az egyik helyen nagytakarítás. Erre vigyorogva válaszolnak, hogy holnap lesz.
És mi a titka ennek?
Nagyon egyszerű: tisztelni kell Őket, szeretni, ember számba venni, és megbecsülni. És akkor Ők is ugyanígy viszonyulnak hozzám, és a munkahelyükhöz.