2009. május 6., szerda

Társasház kertfenntartása. A tujavágás története...

Felhívott a közös képviselőm, hogy le kellene vágni a tuják tetejét, illetve az oldalát a társasháznál. Mondom neki, hogy viccelsz velem mi?
Komolyan gondolta. Kérdezte, tudod hogyan kell? Mondom neki nem, hogyan? Na ezt volt kár megkérdeznem. És a válasz:
Az egyik szélén felül kikötsz egy madzagot a tujára, meg a legvégén is, így megkapod a vízszintes vonalat, ahol le tudod vágni a tuja tetejét. Hát ez pazar. Úgy csináltam, ahogy mondta.
Szépen felálltam a létrára, felkötöttem a madzagot, elsétáltam a legutolsó tujáig, hogy ott is rákötöm a tetejére. Csak kötöttem volna. Ugyanis mindenhol beleakadt a madzag, a tuják ágaiba, ráadásul vékony volt a tuja ága, ahogy húztam, meghajlott az egész. Csak úgy mozogtak, mintha vihar lenne.
Vissza az első tujához, madzag le. Jöhet a másik technika. Szépen egyesével levágtam metsző ollóval a tuják tetejét, létráról le és fel, és így tovább. Az oldalát már könnyebb volt levágnom.
Még szerencse, hogy évente egyszer kell vágni...