2009. augusztus 30., vasárnap

A mosogatógép takarítása.

Valahogy nem rendesen tisztította meg az utóbbi időben a mosogatógépünk, a benne levő evőeszközöket, és a tányérokat.
Gondoltam itt az ideje, hogy alaposan kitakarítsam a mosogatógépet.
Kivettem a benne levő szűrőket, és a vízet permetező lapátokat.
Rendesen el voltak dugulva az étel maradékokkal. Kipiszkáltam a résekből a benne levő szennyeződéseket, a szűrőket átmostam, és újból összeraktam.
Lehet kapni az üzletekben kimondottam erre a célra kifejlesztett folyékony mosogatógép tisztítószert. (pl. calgonit) Az üres mosogatógép evőeszköz rekeszébe kell belehelyezni fejjel lefelé. Nem folyik ki a doboz tartalma, mert egy zselés dugó zárja le. Utána minimum 60 fokon üresen kell egy programot elindítani, a forró gőz hatására megolvad a zselé a kupakon, és a működés közben fejti ki a hatását.
Van egy irodaház amit takarítunk, oda is vettem egy mosogatógépet régebben. Szerintem lassan ott is időszerű lesz a takarítása.