2011. április 4., hétfő

Hypózás után vegyszeres öblítés.

Az Ezermester újság 1964 júliusi számában - számomra - érdekes cikket olvastam, ami a Hypózás utáni vegyszeres öblítésről szól, amit egy olvasó írt. Íme a cikk:
Amatőr fotós vagyok, és egy hat hetes kisfiú apja. (a hat hetes kisfiú ebben az évben lesz 47 éves)
Nagy gondoz okozott a pelenkák mosása. A Hypó jó mosószer, de féltem, hogy a kisbaba érzékeny bőrét kimarja, a pelenkában visszamaradt tisztítószer. Ez csak többszöri vizes öblítéssel, vagy főzéssel távolítható el, azonban így hosszadalmas munka.
A Hypó káros hatását akartam megszüntetni vegyszeres kezeléssel.
A tisztítószer oxidáló hatású, így csak redukáló hatású vegyszerek jöhettek számításba.
A választásom a nátrium szulfitra esett.
10 liter vízbe egy kávéskanálnyit tettem, és a hypós vízben kimosott pelenkákat kicsavarás után, ebben az oldatban öblítettem. A kísérlet eredményeként megszűnt a ruhák Hypó szaga. A nátriumszulfit egyszeri hideg vizes öblítéssel oldható ki a pelenkából.
Egy hónapja ezzel a módszerrel mossuk nemcsak a pelenkákat, hanem minden hypózható fehérneműt minden hátrány nélkül.
A fotoszulfit igen olcsó: 250 gramm 2. - Ft - ért kapható az Ofotért boltokban.