2009. augusztus 27., csütörtök

Öntsünk tiszta vizet a pohárba?

Csapvíz, ásványvíz, palackos víz?
kacskaringópia hozta elő a témát a blogjában.
Azaz melyiket válassza.
Nos a csapvízről egy kicsit bővebben:
A csapvizet kétféleképpen lehet megtisztítani. Az egyik módja, az, amit maga a természet végez el.
A víz a folyóparti kavics és homok rétegen keresztül halad a mélyben a kút felé, ezáltal a vízben található szennyeződést kiszűri.
A másik tisztítás, amikor a vizet víztisztító műbe vezetik, ahol szűrők és vegyszerek segítségével szűrik ki a vízből a szennyeződéseket.
A termelt ivóvizet ezek után még fertőtleníteni is kell. Ezután kerül be a víz a hálózatba.
Az ivóvíznek szigorú előírásoknak kell megfelelnie: szín, szag, íz, kémiai és egyéb összetevők tekintetében.
Miért érezzük időnként klór szagúnak a vizet?
Csőtörések, műszaki beavatkozások esetén, biztonsági okokból klórral fertőtlenítik a vizet, a betegségek, járványok megelőzésére. Ez az eljárás fertőtlenítési melléktermékeket eredményezhet, és statisztikai összefüggést mutatnak a születési rendellenességekkel.

Ásványvíz:
Szigorú követelményeknek kell megfelelnie egy víz minőségének ahhoz, hogy természetes ásványvíznek nevezhessék. A természetes ásványvíz védett vízadó rétegből származik, tiszta és a szennyeződéstől mentes. Mesterségesen is előállítanak ásványi és egyéb anyagokkal dúsított vizet, de szoros értelemben ezek nem tekinthetők ásványvíznek.

Pár hónapja volt nálunk egy illető, aki víztisztító készüléket árult. Kb. 300 000 Ft. – ért. Különböző vegyszerekkel bemérte, hogy mi a különbség a csapvíz, illetve az ásványvíz között. Mármint összetevőkben, és tisztaságilag.
Jelentem semmi.
Mindkettő ugyanolyan koszos volt, és szennyezett. És a saját szememmel láttam is. Utána megkóstoltam az általa forgalmazott gép által megtisztított vizet, és teljesen más íze volt. Sőt még finom is volt a víz.
Csak kettő hibája van a gépnek szerintem.
Az egyik az ára, a másik pedig az, hogy azért ennyire sterilen nem élhetünk. Ugyanis ha a szervezetünk megszokja a tisztított vizet, és pl. elmegyünk nyaralni valahová, oda viszont csak nem vihetem el a gépet. (mondjuk a sok cucctól nem is férne el a kocsiban)
A nyaralásunk alatt ismét értelemszerűen csapvizet, vagy palackozott vizet iszunk. Na akkor lenne szerintem hasmenés.
Szóval mi mindkettőt isszuk. Ráadásul nálunk megoldott az üres palackok begyűjtése is.
Havonta egyszer kitesszük a kapunk elé, és egy erre szakosodott cég elviszi újrahasznosítás céljából.
Tehát szerintem (ami a magán véleményem, hiszen nem vagyok a téma szakértője, mert nem vizet tisztítunk) teljesen mindegy, hogy melyik vizet iszom.
Persze vannak olyan helyek, ahol nagyon rossz a csapvíz, és vannak olyanok is, ahol meg nincs gond vele.
A gyerekek a babavizet itták, amikor kisebbek voltak, ezt külön üzemben palackozzák.
És ha már folyadék, akkor szeretem az alkoholmentes sört, meg a kólát.