2009. július 17., péntek

A tűzhely tisztítása.

A tűzhely és a sütő tisztítása nem tartozik szerintem a kedvenc munkáitok közé, de sajnos ezt is meg kell néha tenni. Elég nehéz egy sütőt rendesen kitisztítani, és elég macerás is.
Ha kerámialapos a teteje azt viszonylag egyszerű. Lehet kapni üzletekben hozzá való speciális műanyag kaparót.
Soha nem felejtem el, egy ismerősöm egyszer nekiállt a kerámialapról drótkefével lekaparni az odaégett kifutott tejet.
Én itthon a Dr. Beckmann -t használom, ami kereskedelmi forgalomban kapható. (Otthoni felhasználásra) A tisztítószer karcolások nélkül tisztíja meg a felületet, illetve a kerámialapon egy védő filmréteget képez, ezáltal az odaégett szennyeződés könnyebben eltávolítható a felületről. Van még egy jó tulajdonsága is: környezetbarát, azaz 99 % - ban lebomlik. (egyszer már jelentkezhetnének a gyártók, hogy reklámozom a termékeiket, és valami kis összeget felajánlhatnának) Kis összeget? Legyen inkább nagy összeg.
Hallottam már olyan trükkökről is, hogy a kerámialapot egy félbevágott citrommal kell bedörzsölni, kicsit várni kell, majd meleg vízzel kell lemosni - letörölni, - bár én még ezt nem próbáltam.
A sütő rész tisztításánál a hideg zsíroldó szerintem remek dolog. A tisztítószereket én nagykereskedésben veszem, amihez biztonsági adatlap is tartozik, hiszen sok helyen követelmény ennek megléte. Persze lehet kapni háztartásban felhasználható hideg zsíroldókat, amik ugyanolyan jók.
Ha jártok pl. a LIDL – ben az általa forgalmazott W5 tisztítószer termékek szerintem nem rosszak, és nem is drágák. (várom a reklámért a pénzt:D) Neki is van zsíroldója, az ablak tisztítója pedig véleményem szerint kifejezetten jó.